vrijdag 29 april 2016

Tante Fee's Naai-verjaardag: toverspreuken

April loopt op z'n einde. 
De feestmaand waarin ik hier mijn driejarig 'naai-bestaan' vierde dus ook.
Nadat ik u vertelde hoe het allemaal begon, hoe ik mijn spulletjes bewaar en welke toffe dingen ik al maakte met dank aan Pinterest, heb ik tot slot nog een aantal quotes in de aanbieding die me inspireren bij mijn hobby, die me aan het lachen maken, die nog extra ontspanning toevoegen aan het bezig zijn met stofjes kiezen, knippen en naaien.
Hier gaan we ...

Eventuele vrijgevige weldoeners moeten daarom niet per sé wachten tot Kerstmis! Elke dag is goed om me zo'n kadootje te geven! 't Is dat ik écht geen moeilijk mens ben :-)

Do I need to say more ... ?
:-)

Nog een superleuke quote, die eigenlijk niet enkel van toepassing is bij het naaien maar ook voor het leven in het algemeen geldt, vond ik bij Handmade Mieke. Onderaan haar handige naaiplanner (die ook écht handig is!) schreef ze "Do one thing every day that makes you happy". Het perfecte excuus om elke dag iets plezant te doen! Bedankt daarvoor, Mieke!


En ten slotte geef ik nog even mijn naai-mantra mee. Vaak ben ik nog wat onzeker over de juistheid van de maten, de stofkeuze bij dat bepaalde patroon, de dingen die ik op eigen houtje probeerde aanpassen aan het patroon. Héél spannend om de schaar in de stof te zetten! Tegenwoordig overtuig ik mezelf dus met mijn mantra "Dit is echte Stof voor durf het zelvers". Het idee gevonden in de titel van bepaalde boeken? Nee, hoor! ;-)

Hebben jullie mantra's, quotes, spreuken of andere vormen van bijgeloof voor je hobby?
Let me know :-)

1 opmerking: