maandag 1 mei 2017

Sweet little baby Grace, met flamingo's

U had nog een deel 3 tegoed van het Flamingo-verhaal (zie hier voor deel 1 en deel 2). Dus bij deze...

Voor de eerste verjaardag van haar kleine prinses wilde mijn collega graag een flamingo-jurkje.
De stof was snel gevonden bij de Stoffenstraat: een oudroze viscose met zwarte (of donkergrijze, want de kleur is iets minder hard dan zwart) flamingo's. En ook over het modelletje moest niet lang nagedacht worden: Grace zou het zijn!
Het was voor mij de eerste kennismaking met viscose/polyester. En eerlijk, ik heb er stevig op gevloekt in het begin. Het leek alsof de stof telkens naar overal 'glibberde' behalve naar waar ik ze wou hebben. Ik vond het vooral niet evident om alles netjes recht geknipt te krijgen. Goed meten, véél speldjes gebruiken en vooral rustig de tijd nemen, bleken voor een goede oplossing te zorgen. Gelukkig!
En omdat ik intussen knoopsgaten durfde maken (dankzij de Sew Challenge), kwamen er ook mooie knoopjes op de rug van dit Grace-jurkje in dezelfde kleur als de flamingo's. Deze keer geen kamsnaps dus (in tegenstelling tot hier en hier) 😊
Voor de voering gebruikte ik een zalmroze licht katoentje. Ik verlengde de voering een ietsiepietsie, zodat die na het omzomen mooi over de tussennaad (de naad tussen bovengedeelte en rokje) van de buitenstof valt.
De kleine prinses kan binnenkort haar eerste verjaardag vieren, volledig in flamingo-stijl. Alvast een gelukkige hieperdepiep, kleintje!

6 opmerkingen: