woensdag 16 augustus 2017

Let's Sti(c)k Together: mijn eerste Theo voor het eerste leerjaar

Let's Sti(c)k Together: het blijft een supertof concept! Samen met anderen rond eenzelfde thema of zelfde criteria naaien en vervolgens bekijken hoe iedereen er een eigen twist aan geeft. De volledige uitleg en de manier waarop je zelf kan deelnemen, vind je allemaal hier.

Voor deze vierde blogtour werkten we rond de thema's "Gepakt en gezakt" en "Back to School".

Aangezien ik bij de vorige uitdagingen iets naaide voor mijn meisjes (kijk gerust eens hier en hier), was het deze keer de beurt aan Zoonlief. Iedereen gelijk voor de wet, ah ja 😉

Een andere reden om deze keer voor Zoonlief te naaien, heeft alles te maken met het thema ...
Mijn kleine kanjer start namelijk op 1 september in het eerste leerjaar. Aiaiai, mijn moederhart 😉
Die mijlpalen, dat loslaten, het blijft toch iets speciaals hè ...
Gelukkig komt mijn hobby dan op tijd en stond to the rescue 😊


Zoonlief mocht dus kiezen. En zijn keuze was snel, héél snel duidelijk! Een pennenzak zou het worden. En voor die allereerste dag op de grote school ook een hemdje, graag. Mja, hij weet wat hij wil 😊 Voor het hemdje mocht ik een klein beetje sturen. De pennenzak werd volledig zijn eigen keuze.

Voor het hemdje haalde ik ein-de-lijk het Theo-patroon van Zonen09 uit de kast. Ik vraag me af waarom dat zo lang heeft moeten duren! Zo'n fantastisch patroon! Zo super duidelijk uitgelegd! Zo'n mooie afwerking! Stiekem was ik een beetje bang om eraan te beginnen, maar dat bleek absoluut voor niks nodig. Daar gaan er zeker nog van volgen!


En Zoonlief is er zelf ook zot-content van 😊 Ondanks dat het borstzakje kleiner uitviel dan zou moeten. Ondanks dat er op de rug iets niet helemaal juist zit, en de kraag niet helemaal is zoals het hoort. Oeps! 


Maar die afwerking! Die coole retro-kraag! Die geweldige snit in het algemeen! Me like a lot! En Zoonlief dus ook (waar we het uiteindelijk toch voor deden, nietwaar?!). Mijn/zijn eerste Theo mocht zelfs niet terug op de kapstok om te wachten tot de eerste schooldag. Met Lego zou er gespeeld worden, in deze Theo!


Rest me nog het tweede onderdeel van de uitdaging - Gepakt en Gezakt -, en tegelijk ook de tweede vraag van Zoonlief, te showen: De Pennenzak voor perfectionisten van Oon. Een heerlijk patroontje ook, dat hier al regelmatig gemaakt werd. Een aanrader! Zoonlief ging voor een compleet andere kleurencombo dan bij zijn hemdje, maar evengoed keihard geslaagd 😊


Veel plezier en succes op je eerste dag in het eerste leerjaar, mijn kleine man! En maak er een fantastisch schooljaar van ... 💕

Benieuwd naar wat de andere deelnemers van deze blogtour ervan maakten? 
Ga zeker eens kijken op hun blog:



Patroon hemd: Theo van Zonen09
Stof hemd: Soft Cactus
Patroon pennenzak: Oon
Stof en rits pennenzak: voorraad

51 opmerkingen:

  1. Met een Theo kan je nooit misdoen! En bij mijn eerste exemplaar viel mijn zakje ook kleiner uit.
    Veel succes voor je jongen op 1 september!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Theo is inderdaad een geweldig patroon. Ik weet niet hoe Sharon het doet, maar zij kan echt de beste handleidingen schrijven. Zo dummyproof! Ik heb altijd drempelvrees omdat die stuks er zo ingewikkeld uitzien, maar als ik er dan eens aan begin, valt dat eigenlijk best wel mee! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De theo blijft hier ook een favorietje echt een geweldige pasvorm. Maar die van jou is heel mooi hoor. Ik zie geen foutjes hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n mooie Theo! Hier ook eentje dat naar het eerste gaat, toch spannend hé!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht dat het bij de tweede in rij minder spannend zou zijn ... niet dus 😉

      Verwijderen
  5. Ik ben fan van jou Theo. Die frisse kleuren... Dat kan niet anders dan een succes worden op 1 september in zo'n mooi hemdje en stoere pennenzak!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat paspeltje op de rug; love it! Super stoer! Dat wordt pronken! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daar dacht ik ook aan, aan een eerste schooldag outfit ;). Maar toen besloot ik lekker egoïstisch te doen. Gelukkig deed jij dat niet, want ziet dat manneke af zeg, erg mooi!
    --en nu vlug een nieuwe, nu het nog vers in de vingers zit ;)--

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Groot gelijk van dat egoïstisch doen! En wie weet, ga ik wel ineens voor een tweede Theo (anders groeit dat manneke weer en moet ik weer een grotere maat overtekenen en knippen en plakken 😉)

      Verwijderen
  8. Hier ook grote fan van de Theo en zoonlief houdt er ook van. Zo'n vrolijke kleurtjes zeg die Theo van jou! Hij zal schitteren op zijn eerste schooldag in het eerste!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Daar word je instant vrolijk van van je hemdje, heerlijk kleurrijk en mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vrolijk hemdje ... Je zoon zal er met veel plezier mee naar school gaan denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, jij ging all the way! Wat een prachtig hemdje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooi!!!!! ik ga ook nog voor de pennenzak en hopelijk nog een Theo voor 1/9 ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een hemdje is inderdaad de perfecte outfit om te starten in het eerste leerjaar ;) De stof is helemaal perfect om een Theo mee te maken! Mooi gedaan!

    En als extraatje die pennenzak, die zou ik zelf ook nog wel willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo MOOI! Met twee zoontjes in huis, is de Theo hét patroon bij uitstek als uitdagend jongenspatroon... maar ik durf het toch ook nog niet aan. Als ik hier jouw versie zie, denk ik dat ik me er toch ook eens aan moet wagen. Een toffe stof ook, lekker fleurig! Mooie pennenzak ook, leuk dat je zoontje iets zelfgemaakt verkiest boven een gekochte pennenzak!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik herken je terughoudendheid zoooo hard! Maar écht, nergens voor nodig! Gewoon aan beginnen! En al lukt het niet perfect (zoals bij mij), je leert er heel veel uit!

      Verwijderen
  15. Die Theo, daar ben ik fan van! Heb er zelf al enkele van gemaakt en ben helemaal weg van de uitleg en mooie afwerking. Jouw zoontje zal gezwind het nieuwe schooljaar starten, sowieso! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die afwerking is inderdaad om van te smullen hè! En zo goed uitgelegd! Ik had nooit verwacht dat het zou lukken ... ☺

      Verwijderen
  16. Enorm tof! Hemdje staat hem heel goed! Leuk dat hij hier zelf voor kiest :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij weet heel goed wat hij wil. 't Is dan ook een plezier om voor hem te naaien ☺

      Verwijderen
  17. oooh wat een mooi hemdje en die pennenzak is ook al zo tof, die zoon heeft smaak zeg ik u ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige versie van het Theo overhemd. Dat moet toch een geweldig compliment zijn als je zoon het eigenlijk niet meer uit wilt trekken. Dan heb je echt eer van je werk. Mijn man is er ook fan van en heeft inmiddels er drie van in de kast hangen. Met de bijgeleverde handleiding is het prima te doen zelfs als het je eerste overhemd is. Het pennenzakje is ook erg mooi geworden: perfect afgewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, drie grote versies, knap! Manlief hier zou er ook wel eentje willen, wie weet durf ik het nu wel aan ☺

      Verwijderen
  19. De zoon is helemaal klaar voor de start zo! Mooi hemd en mooi pennenzakje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Hij ziet het inderdaad helemaal zitten, om eindelijk met grote zus mee te kunnen :-)

      Verwijderen
  20. Een prachtig hemdje en dito pennenzak. Die start op 1 september kan alvast niet meer missen. Hier ook een tweede dochter die naar het eerste leerjaar gaat en dus geen kleuters meer in huis... Ik moet nog altijd een beetje wennen aan dat idee :-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! En ik snap helemaal wat je bedoelt! 'Gelukkig' heb ik nog een derde patatje dat nog moet starten aan haar kleutercarrière 😉

      Verwijderen
  21. Heel mooie gemaakt.
    Het kleur van het hemdje staat hem goed!

    BeantwoordenVerwijderen